13 maj 2013

Skäll och korkade hundägare

Något som stör mig är hundar som skäller i tid och otid. Jag är själv uppvuxen med hundar och har även haft hund i vuxen ålder. De hundar jag har omgett mig med har varit hyfsat uppfostrade. Dvs att de inte gör utfall så fort de ser en människa, hund, katt, myra eller vad det nu är. I huset bredvid oss bor en kvinna som har två hundar av någon Griffon-modell. Den ena brukar hon ha kopplad med den andra springer lös. Båda två skäller bara träden rör sig. Lagom irriterande eftersom att man oftast möter henne utanför porten. Har påtalat ett antal gånger att det är koppeltvång som gäller men hennes hundar är minsann inte farliga får man till svar. Ehhh… Ja men det var ett bra svar.

Imorse när vi gick till bilen mötte vi en annan kvinna med två hundar av modell mindre. And guess what?! De blev skogstokiga när de såg två människor. Något som är konstigt med människor som har hundar som skäller på allt och alla är att de alltid ska kasta argsinta blickar mot föremålet som hundarna skäller på. Hallå? Det är väl knappast andras fel att de inte kan uppfostra sina djur?

Så, nu har jag fått avreagera mig lite…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar