24 september 2015

Stafylokocker

Nu kommer en lång historia. Förra året när vi var på Cypern fick ju Linnéa vattkoppor. I år klarade vi oss men fyra dagar efter att vi hade kommit hem så ringer de från förskolan och säger att Elvira fått vattkoppor. Jag trodde att de drev med mig först. Åkte iaf och hämtade henne och undersökte prickarna. Det var två stycken då. Var tveksam till att det var vattkoppor så jag bokade tid på vårdcentralen. Hon har mollusker, rätt mycket sådana så jag trodde det var två sådana som hade blivit infekterade. Det trodde även läkaren jag var till dagen efter så Elvira fick gå tillbaka till förskolan.

Veckan efter när jag skulle natta henne märkte jag att hon rev sig på magen. Drog upp nattlinnet och hela magen var prickig. Då trodde jag det var vattkoppor men ändå inte. Det var blåsor men de var inte vätskefyllda. Jag bokade en till tid på vårdcentralen och den läkaren trodde också på vattkoppor men hon såg även molluskerna. Hon stack hål på två blåsor för att ta prov men det kom inte någon vätska, bara blod. Men de skickades på analys. Under tiden fick hon vara hemma. Efter en vecka ringde jag och frågade om provsvaren, vilket de skulle skicka hem men aldrig gjorde. Sköterskan i telefon säger att det inte är vattkoppor så vi får en ny läkartid dagen efter. Den läkaren säger att hon inte har några mollusker alls utan att det är allergi... 

Samma dag är jag till sjukhuset med Linnéa och träffar på en sköterska vi varit hos med Elvira tidigare och förklarar för henne. Hon ber oss komma dit med henne så att hon får se det och ta prover. Dock trodde hon på stafylokocker. Sagt och gjort så åkte Johan dit med henne och både den sköterskan och hennes chef säger att hon har mollusker och förmodligen stafylokocker. 

Idag ringde läkaren upp mig och bekräftade att det var stafylokocker. Har nästan tagit en månad att få svar på vad det är! Jag tycker inte att det är okej! Hade jag inte varit med L till sjukan hade vi fortfarande inte haft svar på vad det är! Nu ska hon få antibiotika i en veckas tid. Jag tycker så synd om henne för hon har rivit sig så hon har blodat ner vår säng flera gånger. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar