22 september 2015

Skaka liv

Nej, om man skulle försöka skaka liv i bloggen igen då... Det blev lite väl mycket för mig ett tag i våras och i början av sommaren så jag kände att jag helt enkelt inte orkade med allt. I somras la jag även träningen på hyllan för ett kort tag. Vilket jag till viss del ångrar idag men om jag inte hade gjort det hade jag nog hälsat på den där omtalade väggen många pratar om.

Jobba heltid, vara tvåbarnsmamma och en hyfsat dräglig livspartner, träna 4-6 ggr/vecka, baka OCH hålla på med racebil tar på krafterna. Rätt mycket faktiskt. Man orkar inte gå upp halv sex varje vardag för att träna, jobba, hämta barn, laga mat, umgås med barn, baka, skruva bil och sedan kanske försöka umgås med maken. Det går bara inte. Men nu är racesäsongen över för i år och nu blir det lugnare ett tag framöver. På gott och ont.

Jag älskar verkligen livet i garaget och på strippen så det känns lite vemodigt att nästa race inte är förrän i maj. Lååångt kvar dit! Fast vi har däremot en hel del grejer som behöver göras på bilen så helt sysslolösa kommer vi inte att vara. Och nu när det är lite lugnare igen kommer träningen att återupptas, dock inte i samma utsträckning som tidigare.

En liten summering av vad som har hänt sedan i april kanske? Men den tror jag att jag kör i bilder. Blir lite roligare då.

Första racet på Kjula i år! Så jädra kul!
 Jag hade förmånen att få åka till Arlanda Stad och få bilen bänkad och det var riktigt kul!
      

 Vi åkte till Värmland under semestern, som vi brukar göra. Skönt att få komma hemifrån ett tag!
Vi har plockat svamp. Mycket svamp!
Vi har firat ett år som gifta.
Vi var till Cypern tillsammans med min lillebror och hans familj. Helt underbart!
Alla njöt till fullo!

Min snygga make har blivit med glasögon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar