23 september 2015

Jobb

Det här med jobb är ju inte någon enkel grej. Jag har, som tur är, aldrig varit arbetslös. Dagen efter att jag hade tagit studenten började jag jobba heltid på macken. Där jobbade jag fram till maj 2007 (fortsatte även lite helger och semester samma år) när jag började på Scania. Idag ångrar jag verkligen inte att jag började här! I början tyckte jag det var lite jobbigt men det löste sig. Först var jag på motormonteringen i några månader innan jag åkte upp till Falun i tre månader för att lära mig bakaxelmonteringen. På "bakaxel" jobbade jag fram till oktober 2012 då jag fick jobb på motormonteringen igen, denna gång som ergonomikoordinator, vilket jag även jobbade som på bakaxel i 1½ år. Men nu har jag kommit till en punkt när jag vill göra något annat. Jag vill fortsätta på Scania men inte som ergonomikoordinator. Jag har sökt en annan tjänst och även varit på intervju för den tjänsten men jag vet inte om jag skulle vilja ha den OM jag skulle få erbjudandet. Jag vill ändå vara kvar på motormonteringen för jag trivs så oerhört bra här och den här tjänsten är på ett annat ställe på Scania!

Jag diskuterade saken med min chef och han skulle se vad han kunde göra för att hjälpa mig och även han vill att jag stannar kvar på det här PRU:et (Scaniaförkortning för Production unit). Han bad mig även att börja fundera på lämplig ersättare för mig så det låter lite lovande iaf. Berättade vad jag skulle vilja jobba med så håll tummarna för att jag får chansen att jobba med just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar