31 december 2013

2013

Nyårsafton, ännu ett år har sprungit förbi. 

Året inleddes med att min lillasyster Mimmi förlovade sig med sin Andreas. Linnéa fyllde tre år ett par dagar senare. Det var ju riktig vinter och en del iskörning ute vid Svartsjö blev det. 21:a januari såg Elise, lillebrors dotter, ljuset. 

Under februari flyttade Johan in hos oss. Inte nog med det, han gick ner på knä och friade! Så vi förlovade oss den 14:e. Jag gjorde även egna köttbullar för första gången. I slutet av februari fick vi reda på att vi skulle få tillökning. 

Mars, månaden jag fasade för. Min 30-års dag var ett faktum. Men innan den hann vi med ett besök på Gekås och vi såg Stiftelsen på Tyrol. Jag gjorde min första tårta täckt med sugarpaste och jag fick en ny dator av Johan. 

Under april månad fick jag se mina favoriter, Takida. Även om jag blev besviken över en tråkig spelning så fick jag iaf se dem. Vi fick besked om att vi skulle bli Bergviksbor. 29:e april föddes Benjamin, lillasysters son. 

Maj var en rätt lugnt månad på händelsefronten. Vi besökte tivolit vid Månskensrinken. Packade för fullt inför flytten. Gammelmormor fyllde 90 år. Månadens händelse var iaf ultraljudet, 30:e oktober blev beräknat datum för vår lilla flicka. 

Vi inledde juni med att flytta till Bergvik. Sedan var vi iväg på bröllop i Örebro. Jag petade på en vidrig orm när vi var på Skansen. Till min stora glädje åkte vi till Bråvallafestivalen för att titta på Takida! 

Juli var en händelserik månad. Imprezan flyttade till Småland och till oss flyttade en Volvo V70 T5. Jag fick en tjusig böld på halsen som jag fick äta antibiotika mot. Vi åkte upp till Värmland under första semesterveckan, där blev det mestadels bad. Linnéa spenderade en vecka hos sin pappa. Hanna, Johan och jag passade på att åka ner till Göteborg. Det blev Gekås igen och även Liseberg. Vi såg Stiftelsen på Furuvik. Två dagar senare åkte vi dit igen, med Linnèa. Sedan blev det en tripp till Dalarna. 

I augusti blev jag bästis med ett par kryckor. Min foglossning blev hemsk och för att ens kunna gå längre sträckor var jag tvungen att använda kryckor. Benjamin döptes och jag fick äran att göra tårtorna. Linnéa slutade med blöja på natten. 

September var rätt händelselös på ett sätt men ändå inte. Johans lägenhet röjdes ur och den kom ut på annons och blev såld. Jag var sjukskriven till 50% pga foglossningen. 

Oktober gick i klagomålens tecken. Ont, ont och ont. Lilla fröken i magen tryckte på en nerv så jag hade fruktansvärt ont! Min mormor fyllde 70 år. I övrigt kändes det som att jag bara klagade.

November kom men bebisen ville inte komma ut förrän 6/11. Fort gick det när hon väl ville ut. Bröstinfektion och ett till dagar på sjukhus. För första gången fick jag blod, inte mindre än fyra påsar. 

Till slut har vi december. Linnéa åkte skridskor för första gången. Det har varit lucia på dagis och hos gammelmormor. Vi har gjort en massa julgodis och Johan har fyllt 30 år. Min Glenn (Saaben) dog och en Subaru Legacy flyttade hem till oss. 

Nu väntar 2014 och jag hoppas att det blir ett minst lika bra år! Ta hand om er och Gott Nytt År! 

1 kommentar:

  1. Ha ha, härlig summering andra! Själv försöker jag samla tankarna å göra nåt liknande men allt bara flyter ihop. Har känt mig så flummig på sistone.. Fast nu skiter jag i det. Tackar för allt som varit bra, drar lärdom av det dåliga å ser fram emot 2014... Wihiii! Gott nytt år vännen!

    SvaraRadera