14 oktober 2013

Vafaaan...

Är det inte ugnen som strular här hemma så är det något annat! Igår kväll när vi hade gått och lagt oss hörde vi ett pip-ljud som upprepades hela tiden. Jag trodde det var någon granne som höll på med något som vanligt. Efter en stund gick Johan upp. Tydligen så var det vår frys som larmade... Kul. Verkligen.

Jag ringde hyresvärden imorse och först kom en kille och kollade på den. Han skulle skicka det vidare till deras elektriker. Elektrikern var här för en 20 min sen och han konstaterade att kompressorn har gått sönder. Ännu kuligare! Han skulle iaf åka till deras lager och se om de hade någon ny kyl/frys som han kunde komma med eller om han skulle ta med en lånefrys. Den här lägenheten hatar mig/oss lika mkt som jag hatar den! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar