22 april 2013

Glest med inlägg

Ja... Det händer väl inte så där fruktansvärt mycket. Eller så händer det alldeles för mycket så att jag inte hinner med att skriva. Eller så orkar jag bara inte skriva. Helgen som var har varit rätt ok. I fredags hjälpte vi (Hanna & Jag) till med att få igång Börje igen. Det var ett litet projekt skulle man kunna säga... Motorn verkar ha klarat sig från idioterna dårkörning men intercoolern har spruckit och gått sönder. Sedan körde vi kvällsskift i garaget. Lite grillning, byte till sommardäck på Iza och Hanna bytte framskärm på Krämy.

I lördags var jag till mammas grav en sväng. Måste verkligen plantera lite vackrare blommor så fort det blir varmare ute. Sedan var det garaget igen. Försökte få liv i låset till bakluckan. Hittade ett kabelbrott, förmodligen finns det fler som jag inte hittade då kontakten är stendöd. Jag hatar el! Framförallt i bilar.

Igår blev det först glass på Stockholms glasshus. Melonsorbet, passionssorbet, polkaglass och mintchokladglass. Mumma! Längtar redan tillbaka. Därefter blev det en tripp till Bromma Blocks. Köpte två par mammabyxor till mig. Buhu! Jag behövde inte använda sådana alls när jag väntade Linnéa. Det blev en tunika, ett par skor och ett par tofflor till mig oxå. Hittade en jättefin klänning på Polarn o Pyret som jag var tvungen att köpa till den vackra. Blev även tre t-shirts till henne. Rensade ut en papperskasse med kläder ur hennes lådor innan vi åkte så det är dags att fylla på lite. Sedan blev det Barnens Hus i Kungens Kurva. Kikade efter vagn, vet inte om jag vill ha den som jag hade till L, den har jag bara använt som sittvagn till henne och har ingen aning om hur den är som liggvagn. Sedan blev det IKEA, köpte en djup kastrull så att jag kan koka mina kronärtskockor. Smaskens! En riktig shoppingsdag med andra ord!


Är den inte underbar? Jag blev kär i den när jag såg den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar