23 april 2013

Barnvagn

Alltså, jag blir galen på denna barnvagnsdjungel! Jag har en Brio Sing ståendes hemma som jag har använt till Linnéa. Den har fungerat kanon som sittvagn. Kan dock tycka att fjädringen inte är den bästa på den men som skrivet, som sittvagn var den toppen. Nu står vi i valet och kvalet, ska vi använda den som liggvagn till kommande barn eller ska vi köpa något annat? Fjädringen, som var så där från början, är ju sämre nu tre år senare. Fördelen är att den inte kostar något för den finns ju redan. Vi köpte en liggdel till den för 300 kr och det är ju inte några stora pengar. Dock vill jag isf ha en ny sufflett till sittdelen för den är rätt solblekt. Helt nytt tyg till sittdelen har jag redan.

De två krav jag har på vagnen är svängbara framhjul (pga min handledsskada, får ont om jag inte kan manövrera den lätt) och att man kan fästa babyskyddet på chassiet. Någon som har tips? Råd? Förslag? Det behöver inte vara med liggdel, kan lika gärna ha sittdel med mjul- eller hårdlift. Har sneglat lite på Bugaboo oxå med de kostar ju en halv förmögenhet. Är de verkligen värda det?




Så här ser den jag har ut.

Brio Go


Brio Happy

Emmaljunga Nitro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar