28 november 2010

♥ Dag 6 – Min dag.

Dagen inleddes med ett samtal från Elenor. Hon ringde och väckte oss kl. 7.37. Efter lite kackel med henne var det bara att gå upp med lillfis som tyckte att vi hade sovit klart. Jag delar dock inte den åsikten. Lite frukost och sedan var det fullt ös. Försökte få till en mysstund när vi skulle tända det första adventsljuset men det hade hon inte tid med.

Vid kvart över tio började hennes ögon se lite dimmiga ut så hon fick sitta i min famn. Hon slocknade på två röda och sov på min mage i lite mer än en timme. Under tiden ringde mormor och bjöd in oss på middag.

Linnéa vaknade vid halv tolv och då fick hon lunch, sedan klädde vi på oss för att åka till min gammelmormor. Hos gammelmormor var även två av Linnéas favvisar, Ida och Oskar. Efter en stund inne så klädde jag på Linnéa och mig för en liten pulkatur.

Därefter tog vi bilen till min mormor. Broccoli- och ädelostpaj samt köttfärspaj fick vi till middag. Smaskens! Fick även med mig paj hem så morgondagen är räddad. =)

Efter middagen åkte vi hem. I bilen ringde morfar och frågade om jag kunde följa med honom och hämta syrrans bil som gått trasig och står på mammas parkering. Han vill ha hjälp att lasta bilen på släpet.

Nu har jag precis nattat Linnéa och tänkte försöka koppla av lite framför tv:n.

min dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar