21 april 2010

Trevligare…

De senaste inläggen har varit så trista så nu får jag skriva om lite trevligare saker. Hade fått ett mail idag när jag loggade in på Facebook. Blev så glad att jag grät en skvätt. Orden värmde och jag uppskattade det verkligen. Tusen tack, du vet vem du är! =)

Vart ska jag börja… Hmm… Börjar med gårdagen. Bakade hur smaskiga bullar som helst! Slängde ihop lite efter eget huvud och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Vaniljbullar med hallon och björnbär. Typ samma deg som till kanelbullar men ist för 5 dl mjölk tar man bara 3 dl oxå har man i 1½ dl kesella. Och ist för kardemumma tar man vaniljsocker. Sedan kavlar man ut degen och brer ut vaniljkräm och strör på de frysta bären. Bjuder på en bild!

DSC_0021
Bakar för fulla muggar nu för att hinna allt till Linnéas namngivning. Hittade ett fotoalbum igår som jag köpte till lillfröken. Tyckte det var så fint! Kan man klistra in bilder från speciella tillfällen. =)

SAM_0632
Nu har vi förövrigt inte kvar Audin i vår ägo… Den byttes bort idag. Vi får väl se om vi trivs med bytet. Tänkte försöka ta någon schysst bild inom kort och lägga upp här. 

1 kommentar:

  1. De där bullarna såg förfärligt goa ut!!! Och din beskrivning av receptet gjorde att jag blir sugen på att försöka själv.. Dock är det alldeles för fint väder idag för att baka så det skjuts på framtiden.
    Kram på dig!

    SvaraRadera