14 augusti 2014

Att hjälpa…

Jag är en sån där människa som lider med människor som är svagare och inte har haft samma tur som jag. Jag drar inte in storkovan varje månad eller har pengar i överflöd men jag/vi har så att vi klarar oss och slipper gå hungriga eller i trasiga kläder. Dessvärre finns det ju barn som måste gå hungriga och i kläder som både är trasiga och för små. Jag vet hur det är att vara ett sånt barn och kanske är det därför som jag hjälper till när jag kan.

Idag var jag och mötte upp en mamma och lämnade över två paket blöjor och modersmjölksersättning. Tidigare har jag även skickat iväg 3-4 klädpaket till behövande familjer och även mött upp en kvinna som jag lämnade över två matkassar till.

Kan du och har möjlighet så tycker jag att just du som läser det här ska göra samma sak. Inga barn ska behöva gå hungriga. Jag har kommit i kontakt med de här familjerna via Giving People, Hjälpande Hjärtan och Mathjälpen. Alla dessa tre organisationer finns även på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar