8 december 2013

Troll...

Det går troll i min bil! I torsdags bytte jag, med hjälp av garagegrannen Fredde, vevaxelgivare utan resultat. Igår morse åkte jag och Hanna ut för att fortsätta att felsöka. Bytte relä till soppapumpen, kollade säkringen till soppapumpen, bytte soppapump, tvångsmatades min gamla (som var hel!), kollade så att den inte var i limp home-läge, kollade tändkassetten, kollade tändstiften. NADA! Den ville ändå inte starta. 

Oscar, en kompis, erbjöd sig att läsa felkoder på den så Hanna och jag åkte ut igår kväll igen. Hans felkodsläsare hängde sig när den försökte kommunicera med bilen. Han hade aldrig varit med om det tidigare... Vi kunde iaf konstatera att strömmen försvann på väg från relät till soppapumpen. Sen dök även världens bästa Martin upp. Han började kolla strömtillförsel och sånna saker. El är INTE min grej. Hur som haver så bytte vi tillbaka till soppapumpen som satt i från början och då helt plötsligt startade bilen. Ehhh... Troll som sagt. 

I onsdags när bilen dog så slutade ena halvljuset att funka när vi försökte få igång bilen. Det bytte jag på väg hem igår. Nu när Johan var ner för att sätta i barnens bilstolar och ställa bilen på parkeringen närmast porten så har ena bromsljuset slutat fungera... Just ja, vi har börjat titta efter annan bil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar