12 december 2013

Hjärndöda?

Jag blir så ruskigt förbannad och samtidigt ledsen när L berättar för mig att det finns barn på förskolan som kallar henne för tjockis. Vad är det för hjärndöda föräldrar som inte lär sina barn att alla är olika? Och att man inte säger sådant till andra!? Alla är olika och även barn måste lära sig det. Ju tidigare desto bättre. På måndag blir det ett snack med pedagogerna på förskolan för jag tolererar inte sådant! 

L är lite rund och har alltid varit. Hon får inte dricka läsk eller saft till vardags. Saft kan hon få om vi är bortbjudna eller har gäster, samma sak med bullar och kakor. Hon får inte godis. Chips eller popcorn får hon på sin höjd någon gång i månaden, om ens så ofta. Mat lagar jag dagligen från grunden. Så det är inte så att hon stoppar i sig en massa skit. Och jag bantar inte ett barn! 

1 kommentar:

  1. Det är hemskt, Melissa får/fick oxå höra massa sånt där samt att hon var ful, äcklig osv.. Så sjukt att det börjar i en sån tidig ålder :(
    nu är det bättre efter hon bytte skola till Farsta men det är hemskt att de ska behöva vara så där. Hoppas verkligen att det blir bättre..

    SvaraRadera