22 november 2013

Otillräcklig

Jag känner mig så fruktansvärt otillräcklig. Överallt läser man att alla kvinnor kan amma och alla har tillräckligt med mjölk i brösten till sina barn. Jag hade inte tillräckligt när jag ammade Linnéa, hon gick ner i vikt de första veckorna och jag fick komplettera med ersättning. Även denna gång är det klent med mjölk. Som mamma vill man, iaf jag, ge sitt barn det bästa. I det här fallet bröstmjölk men när det inte går så känner jag mig riktigt kass. Jag har så gott som ingen mjölk alls i det högra bröstet efter infektionen och även barnmorskan på amningsmottagningen tyckte att jag skulle fasa ut det helt. 

Såren på båda bröstvårtorna är bättre men långt ifrån bra. Förhoppningsvis läker de fortare den här gången.

Fick svar på proverna de tog på sjukan och det var Stafylokocker jag hade i bröstet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar