12 november 2013

Mjölkstockning

Om någon undrar så suger det rätt stenhårt med mjölkstockning. Imorse låg jag under två täcken och överkastet och frös så att jag skakade. Nu har jag fått jordens huvudvärk oxå. Vi var till sjukan på hörseltest, vägning och amningsuppföljning för en stund sen. Hörseltestet gick bra trots att hon är täppt i näsan. Hon har bara 25 gram kvar till hon är uppe i födselvikten. De har tydligen två veckor på sig att gå upp så vi ligger bra till. 

Sen var det amningen. Hennes min (barnmorskan alltså) när hon såg min högra bröstvårta går inte att beskriva. Själva bröstvårtan går heller inte att beskriva, den måste ses. Hon gjorde rent, avlägsnade lite död hud och tog ett prov. Hon gav mig en massa bra tips och råd. Ska även tillbaka på fredag för uppföljning. Önskar att jag hade fått den här hjälpen när jag ammade L! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar