29 september 2013

Nostalgi!

Den här listan får en massa minnen att bubbla upp!

Nr 1. Hockeybilder, brorsan och jag hade en massa tillsammans som mamma köpte från kusinen eller nått. Hockeybilder. Jag. Ehhh... Märklig kombination.

Nr 2. Pogs, kommer ihåg att både brorsan och syrran hade sådana men jag var nog för gammal för sånt.

Nr 3. Spice Girls, var aldrig några favoriter hos mig. Dock följde brorsan med sysslingen på deras konsert.

Nr 4. Minidiscen, har jag faktiskt inget minne av alls.

Nr 5. Kurt Cobain/Nirvana, visst minns jag att han sköt sig själv men har aldrig varit något stort fan.

Nr 6. Grunge-modet, ehhh... Va? Jag brukar ha t-shirt över underställströjan när jag åker skidor men inte visste jag att det var mode.

Nr 7. Disketten, NOW we're talking! Visst använde man väl diskett under gymnasietiden oxå?

Nr 8. Hanson, mmmmbop! Rara små killar. Lyssnade lite grann men var inte lika stort fan som Veronica. Eller hur Vevve?!

Nr 9. Parfymen Date, klart man hade sån! Eller sådana kanske jag ska skriva. Alla tjejer hade nog minst en av dofterna!

Nr 10. Berverly Hills, det var grejer! Till skillnad från dagens OC, One Tree Hill och vad allt nu heter.

Nr 11. Championtröja, en vit luvtröja och en orange t-shirt fanns i min garderob.

Nr 12. Jazzbyxor, det var hett! Men jag kommer inte ihåg om jag hade några själv.

Nr 13. Adidasbyxor med knappar, det hade i princip alla men jag hade nog inga.

Nr 14. Buffaloskor. Ja, sådana hade jag. Haha! Och inte bara jag, alla jag hängde med hade! Shit vad vi var coola!

Nr 15. Tamagotchi, både syrran och brorsan hade. Jag lånade av dem men var så kass att jag hade ihjäl den.

Nr 16. Furbee, har jag aldrig haft. Var nog för gammal när den kom. Jag har ett svagt minne av att syrran hade en.

Nr 17. Hårmascara, inget jag har använt i stor utsträckning.

Nr 18. Läppennor, jag hade nog en men är kass på att sminka mig så enda gången jag hade det var när Hanna i klassen ovanför mig sminkade mig.

Nr 19. Ronny & Ragge, roliga prickar men that's it. Inga direkta minnen kopplade till dem.

Nr 20. Vänskapshjärtan, jag tror att jag och "Monka" hade sånt. Krille och jag hade det garanterat men det var ju kärlekshjärta då.

Nr 21. Mina vänner-bok, hade jag flera stycken av! Hur kul som helst att fylla i ju!

Nr 22. Pamela Anderson, ingen jag såg upp till. Har alltid tyckt att hon ser lite konstig ut.

Nr 23. Backstreet Boys, ojojoj! Mina stora idoler på den tiden! Kommer ihåg att Emilio lånade min skiva och hade den i fleeeera månader. Jag tjatade och tjatade om att få tillbaka den där skivan. Fina killar!

Nr 24. Snake, grymmaste spelet!

Nr 25. Robyns frisyr, ja man kan väl säga att jag hade något som påminde om hennes frisyr. Kanske inte så snyggt på någon som har självlockigt hår.

Nr 26. Lunarstorm, hade jag så klart!

Nr 27. Modem, hade vi hemma! Segt som tusan och ringde det så bröts uppkopplingen.

3 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt en bild på dig i adidasbyxor med knappar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Adidasbyxor hade jag men jag tror inte att jag hade modellen med knappar längs utsidan av benen.

      Radera
  2. Åh vilken härlig lista! Haha Hanson var mitt allt! Hela rummet var tapetserat med idolbilder, mest på Taylor men även på de andra också :)

    SvaraRadera