21 september 2013

Förlossningsbrev

Jag hade tänkt att försöka ge mig på att skriva ett förlossningsbrev. Nu råkar det vara som så att det är allt annat än lätt. Jag har hittat en del mallar men känner inte riktigt att de passar mig. När jag väntade Linnéa skrev jag inte något. Har funderat många gånger på om det kanske hade underlättat en del eftersom att situationen var som den var då. Jag hade egentligen behövt så mycket mer stöd än vad jag fick. Med både låg smärttröskel och nålfobi så behöver man peppning och uppmuntrande ord.

Någon som har tips en bra mall?

2 kommentarer:

  1. Har inte haft på någon av mina förlossningar. Tror det är viktigast att du är "överens" med dig själv om hur du vill ha det.. att helt enkelt lita på din kropp och följa den, slappna av å låta den göra sitt, ta smärtan en värk i taget. Har du bra kontakt med din BM kan du kanske be att hon hjälper dig att skriva ihop de viktigaste som du vill att förlossningspersonalen ska veta om. Å det kommer gå strålande Sandra.. det vet du!

    SvaraRadera
  2. Jag skrev bara ner det jag ville ha med kortfattat i punktform när jag väntade Liv. Du kan skriva tillsammans med barnmorskan också så hamnar det direkt i din journal, då kan de gå in och läsa innan du kommer in. Större chans att de verkligen hinner läsa då också :)

    SvaraRadera