9 april 2013

Lördagens spelning

Hmm... Om jag ska försöka sätta ord på Takidas spelning då. Innan jag blir halshuggen av alla fjortisar som älskar Takida så ska ni veta att det är de som spelas mest hemma hos mig eller i bilen för den delen. I lördags var jag på min 12:e spelning med dem, första spelningen var i Hedemora 2007 då vi även satt och pratade med dem på hotellet innan spelningen. Superduktiga killar som har levererat väldigt bra låtar genom åren.

Men, jag blev riktigt besviken på lördagens spelning. Visst var det kul att se bilder på dem genom åren och få höra lite snack men that's it. För mig är Takidas spelningar förknippade med röj. Man ska stå så långt fram som möjligt och skråla med så mycket man kan. Jag tycker att det är otroligt modigt av dem att "bjuda in" till en intimare spelning men de borde inte ha spelat alla låtar som Boxroom versioner. Lite segt blev det. Framförallt för mig som har myror i benen/rumpan konstant.

För att jag inte ska deppa allt för mycket över den spelningen bokar vi in Bråvalla Festivalen den 29:e juni och hoppas på en grym spelning då!

I övrigt var dagen lyckad! Vi käkade på Jensens Böfhus innan. Riktigt smaskigt, både maten och efterätten!

1 kommentar:

  1. Tänk vad olika vi tycker om takida. Jag har stått längst fram flera gånger och röjt men tycker ändå att boxroom versionerna är bättre :) De passar mig i smaken mer. Sen är ju inte takida mina favoriter utan min kompis Elins älsklingar :) Hoppas att Bråvalla passar dig och att du får röja då!

    SvaraRadera