21 oktober 2012

Helgen

Då var snart även den här helgen förbi. Det har varit en väldigt lugn helg. I fredags var Hanna och Z här. Vi kollade på tv och snackade en massa. Igår tränade Hanna och jag. Efter träningen slocknade jag i soffan, hur skönt som helst! Tog det lugnt och tittade på tv tills S tyckte att jag kunde titta på tv där. Svängde förbi Maxi och köpte med en massa godis till hans stora glädje.

Åkte självklart vilse på vägen dit, ja han bor typ mitt i skogen. Han fick åka och leta reda på mig men hans kompis hittade mig före. Gissa hur pinsamt det är när man står mitt i skogen på en grusväg i mörkret och en bil kör upp bredvid och någon okänd drar ner rutan, flinar lite och säger: "Ska du till Sami? Han är på väg, du kan fortsätta rakt fram i typ 600 m så kommer han." Jag ville dö! Helt allvarligt alltså. Hur som helst, vi tittade på två filmer och jag tokslocknade. Tur att jag hade ställt larmet på telefonen för kl 9 skulle vi va på gymmet idag. Hade ju planerat att gå upp kl 8 om jag var hemma för då är det ju lugnt att hinna. Men nu befann jag mig ju i skogen. Plattan i mattan hem!

Tränade på rätt bra idag! Efter träningen blev det Biltema. Bytte olja på Glenn. Välbehövligt! Sen lagade vi hålet i Hannas framskärm. Krämy ska in för den årliga inspektionen imorgon och Glenn ska synas i sömmarna på fredag. Glenn blev rätt skitig efter min skogstur så han fick sig en tvätt oxå innan jag strandade på soffan och tog en middagslur innan Linnéa kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar