22 augusti 2012

Långhelg

Idag är det förvisso bara onsdag men snart, väldigt snart, är det fredag igen och den här gången blir det långhelg. På fredag åker Linnéa till pappa och stannar där till söndag och på söndag åker hon till "mormor" Britt & "morfar" Lennart och stannar till tisdag. Jag då? Jo, på lördag åker jag till fina Dalarna. Först blir det ett besök hos Gunnar, Carina och Anton. Var alldeles för länge sen jag träffade dem. Anton har vuxit massor så jag måste uppdatera mig om läget. Sen åker jag till Falun och stannar där till måndag, på måndag blir det en tripp till Borlänge för inskrivning i skolan, därefter tillbaka till Falun. På tisdag är det informationsmöte om min utbildning i Borlänge vilket jag ska på och efter det åker jag hem.

Jag börjar faktiskt bli riktigt nervös. Plugga! I fyra år dessutom. Hur kommer det att gå? Ojojoj... Inte nog med det, jag kommer ju att träffa en massa nya människor. Jag som är så blyg. Gaaahhh... Min PL frågade mig hur det kändes och jag berättade att jag är nervös, mest för att jag är blyg. Han garvade lite och sa: "Du blyg?". Ja, så är det faktiskt. Jag får hjärtklappning, handsvett och vill helst sjunka genom jorden när jag träffar nya människor. Framför allt om det är tjejer. Tur att det mestadels är killar som ska gå samma utbildning.

Jag ser iaf fram emot helgen och hoppas att den blir trevlig. Det tråkiga är att jag inte kommer att spendera den med mina fina flickor, mina själsfränder. Men ni vet att jag älskar er ändå!
Fin utsikt! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar