11 juli 2012

Hur gör man?

Linnéa fick följa med mormor ner till Valdemarsvikstrakten idag och kommer inte hem förrän imorgon. Hur gör man mitt i veckan när man är barnledig? Har glömt bort hur livet såg ut innan det blev berikat med min lilla underbara. MEN som vanligt planerar jag in femhundratrettiotolv saker att göra när hon inte är hemma. Varför kan jag inte bara luta mig tillbaka och ta det lugnt?

Well, jag är inte någon soffvärmare så det går inte. Efter jobbet blir en en vända till affären för att köpa jordgubbar till tårtan jag ska ta med till jobbet imorrn, sedan hem för att byta om, till gymmet och biffa lite, hem och in i duschen, smälla ihop tårtan och sedan mysa ner mig i soffan framför en bra film (Edward Scissorhands tror jag). Har jag tur kanske det blir hemleverans av mat. För man måste ju tydligen äta oxå. Varför kan man inte leva på luft? Allt skulle vara så mycket enklare då!

Fick trevligt besök nu på lunchen av en kollega. Me like! =P Nej, om jag skulle gå och leta reda på min sommarjobbare och ge honom lite uppgifter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar