10 juli 2012

2 dagar...

Om två dagar får jag reda på om jag kom in på utbildningen jag har sökt. Lite pirrigt faktiskt. Jag hoppas verkligen att jag kommer in, men frågan är om jag klarar det. Matte är inte min starka sida och det är en hel del matte som ingår i utbildningen. E's mamma var ju "skolfröken" som han uttrycker det, (hon har varit lärare i NO-ämnena på gymnasiet) innan hon gick i pension. Men hon bor ju några mil bort... Men vi får väl se om jag kommer in till att börja med. Håll tummarna för mig!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du ska studera! :) Vad har du sökt? Jag håller mina tummar för att du kommer in! Jag ska också studera fast på distans så jag kan jobba samtidigt.

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummarna för att du kommer in! Och matten behöver du inte oroa dig över alls. Dels kommer Per hem i höst ;-), men den som är ännu bättre är sonen. Han är extralärare i matte till mängder av sina vänner - och en duktig sådan verkar det som. Lugn och pedagogisk och förklarar om och om igen, men med nya infallsvinklar när "eleven" inte förstår. Nu funderar han seriöst på ev framtid som mattelärare. Så du ser. Inget problem för dig :-)

    SvaraRadera