3 juni 2012

Begåvat barn?

Ibland tror jag att Linnéa är ett väldigt intelligent barn. Igår när vi var till Märsta så skulle vi hämta hennes väska i bilen. Hon och jag gick ut men jag kom på att Mimmi hade bilnyckeln så jag sa att vi fick gå in och hämta den. Linnéa sa åt mig att stanna där så skulle hon hämta nyckeln, sagt och gjort. Hon öppnade dörren, gick genom verkstaden till Mimmi och sa att hon ville ha bilnyckeln sedan gick hon tillbaka ut till mig, satte nyckeln i nyckelhålet och låste upp. Jag hjälpte henne att öppna bildörren sedan klättrade hon in och tog sin väska, klättrade ut, stängde dörren, låste bilen och gick in igen. Och hon är bara två år och snart fem månader. Jag blev iaf imponerad.

Jimmy och Jompa var i garaget och hon snackade för fulla muggar med Jimmy, som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar