11 maj 2012

Gräsklippning

Gräsklippningssäsongen är här och jag jublar! Jag gör faktiskt det! Det är inte någon som tror på mig men jag tycker om att klippa gräs. Skulle klippa hos världens bästa gammelmormor i förrigår var planen, men då regnade. Det borde jag ha räknat ut att det skulle göra eftersom att jag tvättade bilen dagen innan. Planerade om och riktade in mig på gårdagen ist. Samma SEKUND jag satte foten utanför jobbentrén så började det regna. Typiskt? JA. Men jag åkte till mormor och skrämde liv i gräsklipparen åtminstone. Hon trodde inte att den skulle starta överhuvudtaget men efter att den hade fått lite kärlek så hoppade den så glatt igång. Nu hoppas jag innerligt att det blir strålande sol hela dagen så att det torkar upp i gräsmattan och jag kan få göra lite nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar