9 februari 2012

Blixten

Vill ni veta något chockerande? Håll i er! Och om ni står upp, sätt er ner. Min dotter är helt galen i bilar. Otippat va? Varje dag när vi kommer hem från dagis tittar hon på filmen Bilar (hon varvar ettan och tvåan) eller Bärgarns hejdslösa historier. Hon har tre böcker med Bilar som hon gärna vill läsa samtidigt som hon tittar på film. När hon fyllde år fick hon en fleecefilt med Blixten på av mig och av Hanna och Martin fick hon en kudde med Blixten. Hon vägrar att sova utan den kudden och kryper hon över till min säng mitt i natten så slänger hon ner mina kuddar och tar med sig sin kudde.

Så jag tänkte vara en snäll mamma och köpa nya sängkläder till henne. Såg att de hade erbjudande på Jysk den här veckan på påslakan och örngott med just Blixten, Bärgarn och Finn som motiv. Hon lär bli eld och lågor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar