15 december 2011

Oflyt!

Hej, jag heter Sandra och jag har oflyt just nu. Suck. Igår när jag skulle hem från jobbet så startade inte bilen. TYPISKT! Jag vet iofs att batteriet har varit lite kinkigt men det har ju funkat bortsett från två gånger. Så en kollega fick kabla igång mig. Imorse startade den inte heller. Tur att jag har världens bästa mormor som alltid ställer upp! Hon kom och hjälpte mig trots att hon är krasslig.

Känner mig inte som någon glad Sandra idag. Frågan är när jag ska hinna till Biltema och köpa ett nytt batteri. Fullspäckat på jobbet idag så det finns nog inte någon möjlighet att kompa någon timme. It sucks!

Inte nog med det, i måndags ringde det på dörren och utanför stod en man i 45-års åldern. Han sa att han kom från Barndskyddsmyndigheten eller nått liknande. Han ville informera om bränder och säkerhet. Han ställde sig innanför dörren och kacklade på och ställde lite frågor om brandvarnare och brandsläckare. Sedan kom Hanna och då fick han bråttom iväg. Läste i Aftonbladet att Brandskyddsinspektionen inte har några ute på sådana kampanjer. Ringde även till Södertörns Brandförsvar och pratade med dem och hon sa samma sak. Ska ringa min hyresvärd när de öppnar och fråga om de har några ute som informerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar