21 december 2011

Dumma mage

Jag trodde att min överkänslighet mot laktos skulle gå över eller åtminstone bli lindrigare efter att ha käkat laktosfritt ett tag. Men det är snarare tvärtom! Magen får tuppjuck bara jag får i mig någon produkt som inte är laktosfri. Hårdost och smör är inga problem men grädde, mjölk och crème fraîche är inte att leka med.

Är för snäll för att säga till att jag inte kan äta mat med laktos i så när vi blir bjudna på mat så äter jag det glatt men åker sedan hem och plågas. För det gör verkligen asont i magen och toaletten får många besök av mig.

1 kommentar:

  1. Ledsen att behöva säga det... MEN laktosintolerans går inte över... Bara att bita i det sura äpplet och byta "mjölkbana". Här i huset kör vi hyggligt laktosfritt sen 10-15 år tillbaka (även om jag borde ha börjat för typ 30 år sen) - och så fuskar jag titt som tätt, vilket förstås alltid straffar sig. Tack o lov funkar hårdost! Tack o lov finns i dag en uppsjö av laktosfria produkter som funkar finfint! Styrkekram till dig i laktosträsket :)
    /Lillan

    SvaraRadera