10 december 2011

Bromsar

Idag fick Börje (Saaben) nya bromsbelägg bak. Jag har ju haft roligare saker för mig kan jag avslöja. Höll på att få psykbryt på kolven som VÄGRADE rubba sig. Det kan hända att jag råkade säga någon enstaka svordom. Martin (min ängel!) fick ett sms och märkte nog att jag var aningens upprörd. Han ringde upp och lovade att hjälpa till när han var klar på jobbet.

Under tiden snackade Hanna och jag lite goja. Gick över till garagegrannen Fredrik och pratade lite med honom. Berättade om mitt failande och han sa att han kunde kika på det. Tydligen så skulle man både skruva och trycka på kolven. Jag hade bara tryckt. Så Fredrik löste ena sidan och lagom till jag började med andra sidan kom Martin.

Snälla Fredrik kikade in innan han åkte hem och hörde efter om jag behövde någon mer hjälp. Vilka underbara människor det finns! Stort tack till både Fredrik och Martin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar