27 oktober 2011

Recept på kycklingenchiladas

Lillan vill lära sig att göra kycklingenchiladas. Dessvärre så har jag inte möjlighet att utföra hembesök men det är busenkelt! Om jag klarar det med en busunge hängandes i byxorna så klarar vem som helst det! =)

Ingredienser:
8 st tortillabröd (små)
2 st kycklingfiléer
1 paprika
2-3 dl cremé fraiche (jag använder lätt cremé fraiche)
0,5 påse fajitakrydda
5-6 st körsbärstomater
2 dl riven ost

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Skär kycklingfiléerna i små bitar och stek dem.
Skär paprikan i lagom stora bitar och stek tillsammans med kycklingen när den börjar bli klar.
Blanda cremé fraiche och fajitakryddan.
Blanda ner kyckling och paprikan i cremé fraiche-röran.
Fördela röran på tortillabröden och rulla ihop dem.
Lägg dem i en smord ugnsfast form med öppningen nedåt.
Dela tomaterna i småbitar och lägg över “rullarna”.
Strö över den rivna osten.
Grädda mitt i ugnen i ca 15 min, tills osten fått fin färg. 

1 kommentar:

  1. Tack :)! Låter enkelt (men behöver inte betyda att det är det i min amatörmatlagningsvärld...). Ska i alla fall prova!

    SvaraRadera