8 augusti 2011

Fin dikt

Jag är kass på att skriva dikter och dyl så jag tänker inte ge mig på det. Däremot har jag hittat en fin dikt på nätet som jag tänkte dela med mig av. Vet tyvärr inte vem som har författat den.

Döden är ingenting alls
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum
Jag är jag och du är du

Allt vad vi var för varandra
Det är vi fortfarande
Nämn mig vid mitt namn
Tala till mig på det sorglösa sätt
som du alltid gjort

Använd inte annorlunda tonfall
Bär inte en pressad min av
allvar eller sorg
Skratta som vi alltid skrattade
åt de små skämt som vi hade
tillsammans

Var med mig, le mot mig, tänk på mig
Låt mitt namn alltjämt få vara på allas
läppar som det alltid var

Varför skulle jag vara ur sinne,
för att jag är ur sikte,
Jag väntar på dig i en paus
Någonstans mycket nära,
bara runt hörnet

Sorg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar