1 mars 2011

Musik

Jag har alltid tyckt om musik. När jag var yngre var jag dj på fritidsgården och även på en del fester. Det var verkligen skitkul! När jag kör bil så älskar jag att ha musiken på högsta volym och bara njuta. Däremot blir det inte hög volym när Linnéa är med.

Mina största favoriter är Takida. Jag lyssnar på dem när jag är både glad och ledsen. Har så många minnen som är förknippade med deras låtar och spelningar.

Första gången jag såg dem spela live var i Hedemora 2007, hade aldrig sett dem ens på bild tidigare. Jag och Elina våldgästade Gunnar som var snäll och lånade ut soffa till oss. Innan själva spelningen satt vi i restaurangen på hotellet i Hedemora och käkade middag och började snacka med ett par killar som satt några bord bort. När spelningen sedan började insåg vi att killarna som stod på scen var de killarna vi hade pratat med på restaurangen. Det var lite snopet.

De är så mycket grymmare live än på inspelningar! Har fått flera stycken som inte gillat dem tidigare att gilla dem just genom att ta med dem på livespelningar.

Idag när jag är überglad så rullar deras live-dvd på repeat på tv:n! =D

Takida 002

Linnéa på sin första Takida-spelning.

Takida 011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar