15 februari 2011

Korkad!

Vissa saker får mig att tända till på alla cylindrar. En grej är folk som ser ner på överviktiga människor. Jag är överviktig, det är jag medveten om. Jag försöker komma iväg och träna några gånger i veckan för att göra något åt det. För snart 4 år sedan vägde jag ungefär 30 kg mer än vad jag gör idag. I början kände jag mig väldigt obekväm för jag tyckte att alla stirrade på mig. Men nu är jag faktiskt ganska stolt över att jag gör något åt min situation.

Jag är hellre överviktig än korkad! Anledningen till att jag skriver så är för att jag anser att de människor som ser ner på överviktiga är just korkade. Alla människor har olika förutsättningar och tycker att det är tragiskt att de inte inser det.

Nu har jag fått avreagera mig lite…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar