6 januari 2011

Slut i rutan

Det har varit en lång och produktiv dag idag. Började dagen men att lämna Linnéa hos gammelmoster. Sedan brände jag hem för att börja baka. Chokladmuffins stod först på listan. I vanliga fall brukar jag göra kladdmuffins men för omväxlingsskull så gjorde jag cupcakes så de fick hallonfrosting på toppen. Sedan slängde jag ihop en Hallonpannacottatårta. Fick ta en tur till affären eftersom att jag trodde att mjölet inte skulle räcka. Därefter blev det saffranspinnar.

Under saffransbaket kom Sara och gjorde mig sällskap. Vi käkade lite deg och hade trevligt. När vi åkte och hämtade Linnéa passade vi på att svänga förbi mathaket och köpa med oss mat hem. Linnéa hade roligt med Sara medan jag fortsatte att stöka i köket. Fyllde den vanliga tårtan med mosade hallon och vit chokladmousse. Grädden får vänta till imorrn.

Nu sitter jag i soffan och är helt slut! Jag och Sara har dessutom skottat fram min parkeringsplats. Var lite körigt att ta sig ut från den så jag fick låna en snöskyffel av mormor.

Tänk att min lilla prinsessa blir ett år imorrn! ♥

1 kommentar:

  1. Tänk vad tiden går fort Sandra:-) Njut medans du kan. Min "lille" fyller 18 år idag. Snyft..Ingen bebis längre :-) Ha en underbar dag imorgon och var rädd om dig vännen.
    Kramar Jannice

    SvaraRadera