1 december 2010

♥ Dag 9 – Min tro.

Jag tror på mycket men inte att det finns någon Gud som har skapat allt. Jag är döpt, konfirmerad och även vigd, trots det är jag inte troende enligt “kristna termer”. I våras gick jag ur Svenska Kyrkan.

Däremot tror jag att det finns något som vakar över oss alla. Kanske inte skyddsänglar i den bemärkelsen men något annat väsen. Jag tror definitivt att de döda kan besöka oss. När Linnéa var nyfödd och jag bytte blöja på henne så låg hon alltid och tittade upp snett bakom mig till höger och skrattade. Som att någon stod bakom mig och pratade med henne. När hon var 4-5 månader slutade hon med det. Jag är övertygad om att någon från andra sidan som inte fick chansen att träffa henne var och besökte oss.

1 kommentar:

  1. Såg att din dotter inte är helsvensk, var kommr hennes pappa ifrån :-)?

    SvaraRadera