15 december 2010

♥ Dag 22 – Det här upprör mig.

Det känns som att det här inlägget kan bli väldigt långt. Jag är en människa med väldigt mycket känslor och har ganska bestämda åsikter om saker och ting. Så det finns en hel del som gör mig upprörd. Känns onödigt att ta upp självklara saker som orättvisor i världen som svält, krig och dylikt.

Det absolut värsta, som får mig att bli rosenrasande, är banne mig pedofiler, våldtäktsmän och de som slår sina barn. Why? Är man så patetisk att man måste kränka en annan människa på det värsta sätt man kan? Och straffet man får för de brotten är skrattretande. Häng ut dem istället och se hur kul de får det då.

Något lite mindre vidrigt. Jag är ganska klurig av mig och har sätt att ta reda på om folk ljuger för mig. Ofta känner jag på mig att något inte stämmer, får en mysko känsla i magen. Visst kan det vara svårt att hantera sanningen många gånger men ärlighet är så mycket bättre! Jag är ganska långsint och brukar inte förlåta lögner i första hand. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar