22 november 2010

Paper cut!

Smärta kan jag säga! Busungen höll på att fladdra med ett par papper och självklart alldeles för nära mig så jag fick kanterna på två-tre papper rakt i ögat. Det sved, brände och gjorde ont samtidigt. Som tur var gick det över ganska fort. Känner mig lite “öm” i ögat fortfarande men lite sömn botar nog det.

I torsdags anlände mina ursnygga stövlar från Skellefteå. Tack Emil! I just love them! Invigde dem i fredags. Lite ovant att gå i dem men jag vänjer mig nog bara jag vågar trippa omkring i dem lite mer.

I fredags var de här och slipade parketten. Katastrof! Först strulade slipmaskinen så säkringen gick väl en 7-8 gånger. Sedan fick de byta maskinen. Enligt arbetsledaren så skulle det vara klart vid 14. Kl 17 åkte de härifrån. Inte nog med det, det fattas lack på sina ställen så de kommer kl 8 imorgon för att kika på det. Suck.

Lördagen var trevlig. Åkte till Friluft Främjandes bytesdag. Hittade en dagis/slit-å-släng overall till Linnéa för en billig peng. Sedan kom mamma och Mimmi hit. Jag lagade Kreolsk gryta. Sara dök upp och gjorde oss sällskap ett par timmar. Även lillebror, Jessica och sötaste lilla Liv hälsade på.

Nu: Pensionärsjävlar. Så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar