27 november 2010

♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Ja, hur ska man kunna sätta ord på det? Finns så mycket som är kärlek för mig och framför allt hur olika det kan kännas beroende på vad det är för typ av kärlek. Men jag kan börja med den enklaste. Kärleken till min dotter. Den bara finns där och är villkorslös. Hon är mitt liv och hon ger mig så otroligt mycket glädje. När hon firar av sitt underbara leende så smälter hela jag och blir alldeles till mig. Hon är och kommer alltid att vara nummer ett för mig.

Kärleken till min familj och släkt bara finns där. Jag håller av dem otroligt mycket och att umgås med dem är underbart!
Samma sak gäller mina vänner. Jag trivs med dem och därför har jag valt att vara vän med dem.

För att sammanfatta det hela så är kärlek för mig att helt enkelt trivas med personer. Att dela glädje och sorg och att känna tillit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar