2 oktober 2010

Taskig syn?

Igår när vi var på väg hem från mormor så höll det på att sluta riktigt illa. En äldre gubbe som inte riktigt hade koll på vad han sysslade med och tyckte att han skulle köra ut när vi kom åkandes. Som tur var hängde jag med i svängarna och tvärnitade och lyckades styra undan. Var helt övertygad om att jag antingen skulle krascha fälgarna i mittrefugen eller få en Skoda Octavia i passagerardörren. Lyckligtvis så slapp vi båda delarna. Både jag och brorsan hade hjärtklappning ett bra tag efteråt. Gubben bör nog kontrollera sin syn eller läsa på trafikreglerna.

1 kommentar:

  1. usch, läskigt! Jag har varit med om det tusen gånger med postbilen.. och den är varken liten eller diskret i färgen, så man tycker ju att folk bör se oss... eller åtminstone kunna trafikreglerna! Men jag har likt dig varit vaken och hunnit bromsa och/eller svänga undan. Dock så är jag av den typen som blir irriterad och lägger mig på tutan ;-)

    SvaraRadera