20 juni 2010

Tårar

Just nu så gråter jag för det mesta. Kan vara något som är vackert, underbart, sorgligt, elakt, snällt. You name it! De senaste dagarna har det varit pga det där bröllopet. Jag är emot monarkin så det skriker om det men det går ju inte att undvika det eftersom att det är det enda som det skrivs om på Aftonbladet och Expressen. Har läst bland annat talen och tittat på en del bilder. Blir så ledsen för jag vet att jag kommer aldrig att bli så lycklig som de ser ut att vara eller få uppleva den lyckan de kände igår. Men jag har ju uppenbarligen inte gjort mig förtjänt av det.

3 kommentarer:

  1. Varför skulle inte du kunna få den glädjen o lyckan.. Alla är vi värda det.. Vad vi än har gjort i livet.. ;)

    SvaraRadera
  2. Varför kommer du inte få bli så lycklig?
    Alla människot förtjänar det!
    Du måste bara börja tro på att du är värd det, värd något bättre!
    kram Mika

    SvaraRadera
  3. DU är värd ett lyckligt liv med MASSOR av glädje!! Men det är som Mika säger, du måste tro på att du är värd det!!!

    Har sparat denna sedan tidigare då jag tycker det är kloka ord och som ger mig en tankeställare när jag läser den:

    Man måste tänka framgång, innan man kan uppleva den.
    Man får precis så stor framgång som man väntar sig.
    Om man inte tror att man kan klara av saker
    och ting, hur ska då andra kunna tro det?
    Du måste alltså våga framhärda i att
    tro på din egen förmåga att kunna klara av saker.
    När du sedan får en bekräftelse
    på att du kan,
    får du en positiv bild av dig själv.

    Så vi kan göra och få massor av saker i livet... men vi måste bara tro på oss själva!!! Men det är inte alltid så lätt.

    Men det är som de säger...

    Igår är historia,
    imorgon är ett mysterium,
    idag är en gåva....

    Men morgondagens mysterium kan du påverka, en stor del iaf! Tro på dig själv, gör saker som får dig att vara glad och lycklig... och fundera inte för mkt på saker och ting...av egen erfarenhet vet jag att det ställer till det mer än vad det hjälper :)
    Ta dagen som den kommer och försök göra det bästa av det...så du mår bra!!!!
    Du måste vara "egoistisk" ibland... och göra saker som du mår bra och blir lycklig av!!!
    Sen är livet ingen dans på rosor, men vi kan iallafall försöka göra det bästa av den :)
    Det är som de säger: om du inte tar hand om dig, vem gör då det? Vi måste försöka ta hand om oss själva, sedan har vi släkt och vänner som finns där längst vägen....

    Ta hand om dig nu gumman, och är det något vet du vart ja finns :)

    SvaraRadera