8 maj 2010

Hårlös!

Jag tappar hår! Inte något hårstrå här och där utan stora tussar. Mitt tjocka hår har blivit så tunt att jag till och med har kala fläckar på sidorna. Grät som ett litet barn efter kvällsduschen igår. Jag vill ha tillbaka mitt hår! Vi var till apoteket idag för att köpa bland annat hudkräm och jag stod och höll i en förpackning med Priorin, nackdelen är väl bara priset. Känner inte riktigt att jag har råd med 399 kr just nu så den ställdes tillbaka. Underbara Roberto frågade om jag ville ha den, han har ju sett hur ledsen jag är över hårförlusten. Hoppas bara att det hjälper…

3 kommentarer:

  1. Det är tydligen inte helt ovanligt efter att man fått barn. http://www.gravid.se/1_facts/1_13/1_13_3.htm
    Förstår om det känns tungt.

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Vet du, man tappar hår när man har fått barn. Andra mer eller mindre. Det är för att under graviditeten tappar man nästan ingenting. Det kommer tillbaka. jag lovar dig.Jag tappade massor efter tvillingarna. Kramar Jannice

    SvaraRadera
  3. Hände mig med, tappade massor, avloppet korkade igen varje gång jag duschade å det låg fullt på kudden varje morgon. Ångest faktiskt. Kan dock som en liten tröst berätta att det nya håret jag nu fått är mycket mycket finare än det jag hade innan.

    SvaraRadera