5 januari 2010

Skönhet

Jag har alltid ansett att äkta skönhet kommer inifrån. Att det som finns på insidan lyser igenom skalet. Dessvärre så anser inte alla det. Finns alldeles för många ytliga människor som enbart går efter det yttre. Har man inte utseendet med sig som jag så blir man lätt drabbad av folks trångsynthet. Har kommit till insikt att det kanske är dax att börja intressera sig för smink och sånt. Då kanske man har en chans att komma någon vart här i livet. Dessutom kanske man får uppmärksamhet från det motsatta könet, vilket det är brist på. Har faktiskt tröttnat på att vara den fula ankungen. Folk tvivlar på att jag är syster till mina yngre syskon eftersom att de har utseendet med sig.

1 kommentar:

  1. Vet du, EXAKT såna tankegångar har jag också haft här.
    Sen är det ju så att du har verkligen inte utseendet mot dig. Detta handlar dock inte om ifall så är fallet eller ej utan om hur nöjd man själv känner sig. Självkänslan blir bättre och man blir gladare de dagar man inte känner sig som ett jäkla gammalt ras. Jag vill också lära mig mer om hur jag kan göra det bästa av mitt utseende för att få så bra självförtroende som möjligt..
    Men du, nu är det först å främst dags för dig att föda barn! Ohh, jag blir helt pirrig. Snart (eller kanske redan nu?) har du din lilla bebis i famnen vännen!

    SvaraRadera