26 december 2009

Underbara människor

Min familj består inte enbart av min mamma och mina syskon. Den är så mycket större än så. Betydelsefulla människor som alltid finns där för mig och som alltid ställer upp. Min uppväxt har inte varit den lättaste men tack vare många av de här underbara människorna så har jag klarat mig bra. Min gammelmormor är en av de människor jag älskar så otroligt mycket och som jag ser upp till. Tyvärr finns inte min gammelmorfar i livet men även han har haft en otroligt stor roll i mitt liv. Utan “mommo” och “moffa” vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Så osjälviska och omtänksamma.

Gammelmormor och gammelmorfar fick två underbara döttrar. Min mormor och min gammelmoster. Mormor fixar och donar och ställer alltid upp, en riktig hurtbulle. Båda mina yngre syskon är uppvuxna hos mormor och hennes man. De öppnade sitt hem och tog emot två yrväder som inte mådde så bra. Jag fick turen att flytta till gammelmoster och hennes man. Bättre hem hade jag aldrig kunnat få. Det går inte att sätta ord på varken min mormor eller gammelmoster. Orden räcker inte till. Jag är så oändligt tacksam för allt de har gjort för mig och mina syskon. Om det fanns något jag kunde göra för att återgälda allt så skulle jag göra det utan att blinka. Jag älskar dem så oerhört mycket och vet inte vad jag skulle ta mig till utan dem. <3

2 kommentarer: