2 december 2009

Hemska dröm!

Klockan är tjugo i sju och jag kan inte sova. Sovit riktigt illa hela natten och att den avslutades med en mardröm gjorde inte saken bättre. Drömde om mammas ex som spöade både henne och mina småsyskon under den tid han bodde med oss. Hemska människa. Kommer ihåg en gång då mamma väckte honom för att en av hans vänner ringde och ville prata med honom. Då blev han förbannad på mamma och slog henne. Den gången lackade jag ur ordentligt på honom och frågade vad fan han höll på med och vad som gav honom rätten att slå henne. Om det var någon han skulle slå så var det hans vän som ringde och inte mamma. Fick höra att jag inte skulle lägga mig i och en hand höjdes för att slå mig. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv men jag stirrade honom i ögonen och sa att han gärna fick slå men då fick han räkna med konsekvenser. Stod med mobiltelefonen i handen och informerade honom om att jag mer än gärna ringer polisen. Han sänkte handen och gick och la sig igen.

Han är en av de få människor jag verkligen avskyr och föraktar. Skulle inte fälla en endaste tår om han lämnade den här världen i förtid, snarare tvärtom.

2 kommentarer:

  1. Tack gumman,jag hoppas hon blir frisk snart,,!


    Ja dom dä lussebullarna blev jätte goda...Kom och är =)

    Kramilikram

    SvaraRadera
  2. usch usch!
    undrar om det är samma hemska äckliga människa jag tänker på.
    kram på dig

    SvaraRadera