10 december 2009

Förbannade idioter!

Sover ganska dåligt om nätterna eftersom att min inneboende gärna är vaken då och jag har inte så mycket att säga till om dessvärre. Hur som helst så låg jag och halvslumrade vid tio-fem i fyra imorse när jag hör hur någon slår på något som resulterar i att glas krossas. Därefter går ett larm igång. Jag kravlar mig upp ur sängen, är inte så där jättesmidig nu, och vaggar bort till fönstret. Utanför restaurangen/närbutiken som ligger ca 30 m från vår port står en mörk Volvokombi (745:a eller 945:a) på tomgång. Förar- och passagerardörren är öppna och efter några sekunder kommer två personer springandes från närbutiken och hoppar in i bilen och åker iväg.

Helt allvarligt! Vad kan det finnas av värde där inne? Butiken består i princip av en glassbox, en drickakyl, några påsar chips, snabbmakaroner, ketchup och några paket cigaretter. Fine, det är säkert cigaretterna som lockar men hur dum får man bli om man riskerar att torska för ett par cigaretter?

Klipp er och skaffa ett jobb så att ni har råd att röka era förbannade idioter! Varför inte bara låta andras saker vara ifred?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar