20 november 2009

Mina skatter…

Jag har två katter. En hona och en hane. Impreza heter honan och hon är 7½ år. Min lilla prinsessa. Hon har varit en riktig mammagris från dag ett. Egen vilja och kommer som ett skållat troll när man ropar på henne. Hon känner direkt när jag är ledsen eller nere, vilket innebär att hon börjar yla och ha sig…  

DSC00689

Hanen heter Rocco och han är 7 år. Riktig gosegris och kan ligga och mysa med en i flera timmar. Han börjar prata så fort man går ut i köket. Vildkatt från början men det märks inte ett dugg.

 

 DSC00683

Två hundar finns även i mitt liv. De bor hos sin husse men jag försöker att ha dem så ofta som jag kan. När husse och jag skildes så ansåg vi båda att de skulle få det bäst hos honom eftersom att de kan vara med på hans jobb på dagarna. Jobbar man på Scania, vilket jag gör, så har man inte den möjligheten.

Den äldsta tjejen heter Nova. Hon är 4 år. Blandras mellan Schäfer, Rottweiler och Dobermann. Hur go som helst! Älskar bollar och att leka med andra hundar. Hennes energi verkar aldrig ta slut!

Novan

Den andra damen heter Zonda och är 3 år. Nova och Zonda har samma mamma. Även det här charmtrollet har de tre raserna i sig som Nova har. Fast Zonda har med Rottis i sig. Zonda är en livsnjutare. Ligger gärna och sover så fort hon får chansen och myser mer än gärna. Hade hon varit lite mindre så hade hon varit ett utmärkt exempel på en knähund!

DSC00471

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar