18 augusti 2013

Underbara!

Min lilla trollunge är bara för fantastisk! Okej, jag har inte så många andra treåringar att jämföra med men hon slutar aldrig att förvåna mig. 

Exempel ett: Hon säger ordet dator instället för data som mer än 50% av befolkningen i detta land gör. Dator är alltså den maskin som man kan bearbeta data med, spela på osv medan ordet data betyder information som lagras på en datorn. 

Exempel två: Vi var in till Stockholm en snabbis på eftermiddagen. Medan Johan var in i en affär var vi tvungna att åka runt kvarteret för att komma på rätt sida av gatan så att han kunde packa in i bilen. När vi har passerat Berzelii Park frågar Linnéa om hon har varit där tidigare. Jag som vet att hon har varit där svarar: "Jag vet inte. Har du det?". Då får jag till svar att hon har det, när vi skulle titta på de snabba bilarna. Hur i hela världen kan hon komma ihåg det? Vi passerade där när vi letade efter parkering och det var i juni någon gång. Hon har lokalsinne som heter duga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar