19 september 2011

Ny overall

Idag inhandlades vinteroverallen. Jag vet att det bara är September men rätt var det är så är det snö ute. Förra året jagade mormor och jag runt i sista sekund och det var rätt så urplockat då.

Hur som helst så bestämde jag mig imorse för vilken overall som skulle få följa med hem. Har ju funderat en hel del fram och tillbaka. Insåg att en från Polarn o Pyret är lite väl dyr för en ensamstående mamma. Så det fick bli den overall som kom trea i årets overalltest som tidningen “Vi Föräldrar” gör varje år.

Gällande färgen så velade jag även där en hel del. Konfererade med Emil och kom fram till att svart är en ganska bra färg. Iaf för dagisbarn… Dessutom så är det enkelt att bryta av med en färgad mössa.

003
Det blev till slut en overall från KappAhl. Med 25% rabatt så kom jag ganska lindrigt undan. För overallen och mössan lilla fröken har på sig så betalade jag 673 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar